مهم ترین خواص گل محمدی خشک

مهم ترین خواص گل محمدی خشک

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به خواص گل محمدی خشک شده و تاثیرات آن بر روی بدن، همچنین مضرات گل محمدی خشک را بررسی می کنیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

دمنوش ها که جزو طب سنتی قرار دارند، از راهکار هایی برای درمان هستند. کسانی که مایل به درمان با قرص های شیمیایی نیستند، گل محمدی یا گل سرخ یکی از عنواع گل رز است. این گل علاوه بر عطر و چهره ای زیبا، دارای خاصیت های دارویی نیز هست. از این گب عصاره بسیار معروفی گرقته می‌شود که به آن گلاب می‌گویند. اما گل محمدی خشک شده بسیار در دمنوش ها استفاده می‌شود. احتمالا آن را در کنار چای دیده باشید.

خواص گل محمدی از نظر طب سنتی

بیشترین موضوعی که طب سنتی به آن پرداخته می‌شود، درمان درد شکم و قفسه سینه، تقویت قلب و مشکلات گوارشی است. به طوری که سرخ پوستان از جوشانده ریشه گیاه به عنوان داروی سرفه استفاده می‌کردند. به طور کلی گل محمدی دارای منابعی سرشار از ویتامین E، ویتامین A و ویتامین c است، که آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند و فواید فواید بسیار زیادی برای بدن به ارمقان می‌آورند. گل محمدی دارای ترکیبات بسیار زیادی است که با عث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می‌شود.

خواص گل محمدی

برای دریافت لیست قیمت ادویه های عمده به لینک روبرو بروید:  خرید عمده ادویه

طبع گل محمدی خشک چیست؟

طبع گل محمدی خشک معتدل است. به این معنا که می‌توانید برای بهره بردن از خواص گل محمدی خشک آن را همراه با چای، به صورت دمنوش و حتی همراه با ماست مصرف کنید. حتی می‌توان با گل محمدی خشک شربت نیز درست کرد.

خواص گل محمدی برای قلب

از خواص گل محمدی خشک شده می‌توانید، برای مهم ترین عضو بدنتالن نیز استفاده کنید. غنچه گل محمدی خشک برای تقویت کردن قلب بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. درمان تپش قلب، باز شدن دهانه عروق بسته قلبی از خاصیت های بسیار فوق العاده گل محمدی است. خاصیت زد اسپاسم از کاربرد های دیگر این گیاه دارویی معجزه آسا است.

خواص گل محمدی برای پوست

یکی از بارز ترین خاصیت های گل محمدی خشک خاصیت ضد التهابی و خنک کننده آن است که می‌توان از آن برای پوست صورت بهره برد. ماسک های خانگی که می‌توان با گل محمدی خشک شده درست کرد بسیار می‌تواند برای جلو گیری از چروک شدن پوست و مرطوب کردن پوست های خشک مورد استفاده قرار گیرد و همچنین برای از بین بردن سلول های مرده پوست بسیار مفید است. علاوه برماسک شما می‌توانید گل محمدی خشک را بخور بدهید.

خواص گل محمدی خشک برای زنان

نوشیدن ئمنوش گل محمدی سبب کاهش علائم قاعدگی مانند گرفتگی های دردناک، نفخ و درد می‌شود. نوشیدن دمنوش گل محمدی به تنظیم قاعدگی و بهبود خلق خو کمک می‌کند. خانم هایی که دچار قاعدگی های بسیار شدید هستند بهتر است روزی دو فنجان دمنوش گل محمدی همراه عسل بنوشند.

خواص گل محمدی خشک برای زنان

دسته بندی های مرتبط : ادویه ترکیبی | ادویه غیر ترکیبی

خواص دارویی و درمانی گل محمدی

رفع گرما زدگی

شربت گل محمدی در گذشته برای درمان بیماری های گوارشی و تنفسی استفاده می‌گردید و علاوه بر آن برای رفع گرما زدگی نیز بسیار معجزه می‌کند.

خاصیت تب بری

چای گل محمدی باعث کاهش دمای بدن می‌شود و تب را کاهش می‌دهد و از تشدید عفونت جلوگیری می‌کند.

درمان اسهال خونی

نوشیدن دمنوش گل محمدی برای از بین بردن باکتری های مضر در روده نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که مبتلا به بیماری های رودوی و دستگاه گوارشی هستند می‌توانند از این خواص گل محمدی استفاده بسیاری ببرند.

رفع بوی بد دهان

با قرقره کردن آب گل سرخ می‌توانید، برای رفع بوی بد دهان از ار گل محمدی بهره ببرید.

خواص دارویی و درمانی گل محمدی

چای گل محمدی برای بارداری

بر خلاف آویشن، استفاد ه از دمنوش یا چای گل محمدی می‌تواند بسیار برای خانم های باردار مفید باشد. چای گل محمدی سرشار از ویتامین c است. و برای خانم های باردار بسیارمفید هستند و تولید کلاژن در بدن مادر و جنین را افزایش می‌دهد. ویتامین C برای رشد جنین ضروری است و سبب جذب بهتر آهن و کلسیم در بدن می شود.چای گل محمدی دارای ویتامین E، سلنیوم، منیزیم، ویتامین های گروه B، منگنز و پتاسیم می باشد و سیستم ایمنی بدن مادر و جنین را تقویت می کند و از انواع بیماری ها مادرو جنین را مصون می دارد.

سلامت چشم

برای جلو گیری از سوزش و یا قرمزی چشم می‌توانید از آب گل محمدی چند قطره در چشم خود بچکانید.

مقابله با عفونت

چای گل محمدی دارای ویتامین های B1، B2 و K، بتاکاروتن، بیوفلاونوئیدها، تانن ها و پکتین است و سبب کاهش التهاب و مقابله با عفونت می شود.

عفونت دستگاه ادراری

گل محمدی به دلیل خاصیت دیورتیک، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی سبب درمان عفونت دستگاه ادراری، کاهش التهاب  مثانه و تسکین درد آن می‌شود. بنابر این نوشیدن روزانه 4 یا 3 فنجان چای گل محمدی بیماری های عفونی دستگاه ادراری را درمان می‌کند.

پاکسازی کبد

از دیگر مزایا نوشیدن دمنوش گل محمدی پاکسازی کبد و کیسه صفرا می‌باشد.

گروه رزت فود، همواره در تهیه محصولات خود، از تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه بهره می‌برد و تولید محصولات با کیفیت و جلب رضایت مشتری را همیشه سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

0/5 ( 0 نظر )
bamdad
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *