معرفی زردچوبه و خواص آن

خواص زردچوبه

خواص زردچوبه به قدری زیاد می‌باشد که امروزه بسیاری از کشور‌ها از آن هم برای تهیه غذا و هم برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند. کشور ایران بیشترین میزان مصرف زردچوبه را دارد؛ زیرا در این کشور طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از زردچوبه استفاده می‌کند. مجموعه رزت فود به عنوان بزرگترین تولید کننده و تامین کننده زردچوبه در کشور شناخته می‌شود؛ زیرا این مجموعه هم به صورت انبوه و عمده تولید ادویه‌جات را انجام می‌دهد و هم از مواد تازه و دستگاه‌های پیشرفته استفاده می‌کند.

زردچوبه چیست؟

زردچوبه یک ادویه پرمصرف در دنیا می‌باشد که از خانواده زنجبیل است. این محصول همان گونه که از نامش مشخص است رنگی زرد دارد که به صورت تکه ای و پودری در بازارها یافت می‌شود. این محصول هم برای رنگ و عطر دادن به غذاها کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم برای درمان بیماری‌ها بکار برده می‌شود، بیشترین میزان مصرف این ادویه به صورت پودری می‌باشد؛ زیرا در این صورت مصرف راحت‌تری دارد و حجم کمی از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زردچوبه چیست؟

برای دریافت لیست قیمت ادویه های عمده به لینک روبرو بروید:  خرید عمده ادویه

خواص زردچوبه از نظر طب سنتی

زردچوبه در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ زیرا خواص آن به قدری زیاد است که می‌تواند روی انواع بیماری‌ها تاثیر بگذارد و آنها را درمان نماید. این گیاه در هند و جنوب کشورهای آسیایی رویش می‌کند و برای رشد نیاز به دمای حدود ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد دارد. لازم به ذکر است که خواص زردچوبه از نظر طب سنتی کاملا ثابت شده است؛ زیرا این ادویه را برای درمان بسیاری از بیماری‌ها تست کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که آیا مفید است. از نظر طب سنتی با مصرف زردچوبه می‌توان بیماری‌هایی مانند التهاب درونی بدن به خصوص التهاب معده را کاهش می‌دهد، برای پوست و مو کاربرد دارد و همچنین برای تمام نواحی بدن مناسب است؛ زیرا این محصول طبعی گرم دارد که رطوبت بدن را از بین می‌برد.

فواید زردچوبه از نظر طب سنتی

فواید زردچوبه در طب سنتی بسیار زیاد می‌باشد؛ زیرا پزشکان پس از بررسی های مداوم پس برده‌اند که با مصرف درست و به اندازه زردچوبه با روش‌های مختلفی می‌توان هم از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرد و هم می‌توان در صورت ابتلا به بیماری‌ها آنها را درمان نمود. زردچوبه به‌ دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی که دارد یکی از موثرترین مواد برای جلوگیری از سرطانی‌شدن سلول‌های بدن است.

این محصول برای افراد دیابتی مفید می‌باشد؛ زیرا با کمک آن می‌توانند میزان انسولین خون خود را تنظیم کرده و قند خون بالا نمی‌رود. این محصول برای جلوگیری از بروز آلزایمر هم مفید واقع شده است البته ناگفته نماند که خاصیت آرام‌بخشی هم دارد و اصولا برای همه گروه‌های سنی و افراد مناسب می‌باشد.

خواص زردچوبه برای زنان

خواص زردچوبه برای زنان بسیار فراوان است یعنی بانوان با مصرف روزانه زردچوبه می‌توانند املاح موجود در آن را به خوبی ذخیره کرده و به درمان و بهبود بیماری‌های خود کمک نمایند. یکی از خواص مهم این ادویه این است که برای تنظیم کردن عادت ماهانه بانوان کاربرد دارد و توانسته عملکرد عالی هم از خود نشان بدهد. البته ناگفته نماند که این ادویه روی رحم و تخمدان بانوان هم تاثیر مستقیم می‌گذارد تا بتوانند به راحتی دردهای قاعدگی خود را بهبود ببخشند.

برای بانوانی که می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند، مصرف زردچوبه می‌تواند کمک شایانی به این امر کند. افسردگی و پیری زودرس در بانوان را از بین می‌برد، برای درد روماتیسم و آرتروز خانم‌ها هم این ادویه کارایی دارد، این خواص زیاد برای بانوان و بسیاری خاصیت دیگر باعث شده تا میزان مصرف آن در بازارها بیشتر از قبل شود.

محصول مرتبط : زردچوبه قلم عمده | پودر زردچوبه عمده و فله | پودر زردچوبه رزت مقدار 75 گرم | زردچوبه رزت مقدار 75 گرم (پت)

خواص زردچوبه برای خونریزی رحم

یکی از بیماری‌های شایع در میان بانوان خونریزی رحم است که اصولا هر ماه با آن روبرو خواهند شد، این بیماری با نام عادت ماهانه معرفی و شناخته می‌شود که درد و مشکلات زیادی را برای آنان به همراه دارد، برای درمان خونریزی این بیماری اصولا در طب سنتی توصیه می‌شود تا افراد مقداری زردچوبه را به صورت دمنوش و یا ترکیب شده با عسل مصرف نمایند؛ زیرا این محصول هم روی درد ناشی از خونریزی آنها تاثیر می‌گذارد و هم باعث کاهش خونریزی آنان می‌شود تا دچار ضعف و بی‌حالی نگردند.

گرفتگی قاعدگی که درد شکم می‌باشد همواره در بسیاری از بانوان دردناک و شدید است که دلیل اصلی آن می‌تواند التهاب رحم و خونریزی زیاد رحم باشد؛ در نتیجه با مصرف زردچوبه به همراه مقداری شیر می‌توان این مشکل را به راحتی بهبود بخشید حتی توصیه می‌شود مصرف این محصول قبل از عادت ماهانه می‌تواند دوره عادت و خونریزی را کاهش بدهد و شرایط آن را بهبود ببخشد.

خواص زردچوبه 2

دسته بندی های مرتبط : ادویه ترکیبی | ادویه غیر ترکیبی

نحوه مصرف زردچوبه در طب سنتی

مصرف زردچوبه در طب سنتی بسیار متنوع می‌باشد و اصولا چندین روش به فرد توصیه می‌شود تا بتواند متناسب با ذائقه خود نحوه مصرف را انتخاب نماید. روش اول این است که شما می‌توانید مقداری زردچوبه را به همراه زنجبیل دم کرده و پس از آماده شدن مقداری عسل به آن اضافه کنید و آن را میل نمایید، در روش دوم می‌توان مقداری شیر را گرم کرد و سپس کمی زردچوبه به آن افزود و با مقداری عسل استفاده کرد، روش دیگر ترکیب کردن خالی عسل و زردچوبه می‌باشد، در کل نحوه مصرف این ادویه بسیار ساده و راحت است و شما می‌توانید به دمنوش ان زنجبیل، فلفل و مواد دیگری هم اضافه کنید تا هم روی عطر و طعم آن تاثیر بگذارید و هم خاصیت آن را دوچندان کنید.

خواص زردچوبه برای آقایان

زردچوبه به همان میزان که برای بانوان موثر و مفید واقع شده برای آقایان هم مفید خواهد بود، آقایان ممکن از دچار بیماری‌هایی مانند نعوظ و پروستات شوند که برای آنان مشکلات و ناراحتی‌های زیادی را به همراه دارد. برای درمان این دو بیماری در آقایان در طب سنتی توصیه می‌شود که مصرف زردچوبه در آنها افزایش پیدا کند زیرا مصرف زردچوبه برای درمان پروستات خوش‌خیم مفید می‌باشد، البته ناگفته نماند که برای افرادی هم که دچار نعوظ شده‌اند هم کاربرد دارد تا بتوانند بیماری خود را بهبود ببخشند. نه تنها این دو بیماری بلکه بسیاری بیماری دیگر هم در آقایان وجود دارد که با مصرف زردچوبه می‌توان آنها را درمان کرد.

خواص زردچوبه برای پروستات

همان گونه که در بالا گفتیم بسیاری از آقایان ممکن است دچار بیماری پروستات شوند که دارای دو نوع خوش‌خیم و بدخیم دارد، هر دو نمونه درد و مشکلات زیادی را برای آنان به ارمغان می‌آورد؛ به همین دلیل باید در دوره خوش‌خیم آن را درمان کرد، طب شیمیایی تنها باعث کنترل بیماری می‌شود اما با طب سنتی می‌توان به راحتی آن را درمان کرد. زردچوبه دارای ماده‌ای است که غدد ضد سرطان پروستات را فعال می‌کند تا با بیماری مبارزه کرده و در نتیجه او را از بین ببرند، البته برای پروستات باید زردچوبه، سیب و انگور قرمز را با هم ترکیب و میکس نمود و مورد استفاده قرار داد تا پروستات با سرعت بیشتری درمان شود.

خواص زردچوبه برای پوست

زردچوبه برای پوست خواص فراوانی دارد یعنی با مصرف زردچوبه به صورت استعمالی می‌توان پوستی زیبا و جوان داشت. استفاده از زردچوبه به صورت موضعی برای درمان خارش پوست، گزش زالو، آکنه، پسوریازیس، بیماری‌های التهابی پوست، زخم‌های پوستی، تورم و التهاب پوستی ناشی از پرتودرمانی مفید است، با مصرف این ادویه می‌توان چین و چروک پوست را هم از بین برد تا پوستی جوان را در اختیار داشته باشید. ماسک زردچوبه پوست شما را شفاف و براق می‌کند، زخم‌های پوست شما را بهبود می‌بخشد، کلاژن سازی پوست را افزایش می‌دهد، برای درمان جوش و سرطان پوست هم این محصول کاربرد دارد.

خواص زردچوبه برای پوست

فواید زردچوبه برای مو

مصرف روزانه زردچوبه به صورت خوراکی و استعمالی برای مو هم خاصیت دارد، دو خاصیت مهم این محصول برای مچ این است که هم ریزش مو را کاهش می‌دهد، شوره سر را از بین می‌برد و از همه مهمتر باعث رویش مجدد موها می‌شود. خاصیت آنتی‌اکسیدانی زردچوبه باعث شده تا هنگام استفاده به صورت استعمالی روی پوست سر تاثیر زیادی بگذارد و به راحتی شوره سر را درمان نماید. مصرف زردچوبه یک راه‌حل راحت و موثر در طب سنتی برای درمان ریزش مو و رشد دوباره آن می‌باشد که امروزه بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند تا بتوانند زیبایی را به موهای خود هدیه بدهند.

سخن پایانی

رزت فود یکی از بزرگترین تولید کنندگان ادویه‌جاتی مانند زردچوبه می‌باشد. این مجموعه سابقه و قدمتی دیرینه دارد و همواره توانسته با استفاده از مواد ممتاز و مرغوب و با استفاده از بسته‌بندی‌های زیبا و بهداشتی به راحتی بازار را در اختیار بگیرد و از همه مهمتر با جلب رضایت مشتریان اعتبار خود را هم افزایش بدهد. این مرکز زردچوبه خالص و ارگانیک را در اختیار مصرف‌‌کنندگان قرار می‌دهد تا بتوانند از خواص موجود در آن بهره‌مند شوند.

0/5 ( 0 نظر )
bamdad
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *