پودر سیر در چه غذاهایی استفاده می شود؟

پودر سیر در چه غذاهایی استفاده می شود؟

پودر سیر یکی از ادویه‌های بسیار معطر و مملو از خواص گیاهی و دارویی با طبع گرم است که در دسته صیفی‌جات خشک قرار می‌گیرد. طول عمر پودر سیر نسبت به خود گیاه سیر بیشتر و نگهداری آن نیز ساده‌تر است. اما خشک و پودر کردن سیر از خواص آن کم نکرده است و شما می‌توانید حتی با مصرف پودر سیر در انواع غذاها خواص آن را جذب کنید. در ادامه با رزت فود همراه باشید تا دریابید که از پودر سیر در چه غذاهایی می‌توان استفاده کرد.

پودر سیردر چه غذاهایی خوشمزه می‌شود؟

به طور کلی استفاده از پودر سیر در هر دستور غذایی که نیاز به سیر داشته باشد یا نه، آن غذا را خوشمزه و عطرآگین می‌کند. شما می توانید زمانی که به سیر دسترسی ندارید یا طعم تند آن شما را آزار می دهد، از پودر سیر استفاده کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید. در ادامه برخی از غذاهایی که می‌توانید در دستور پختشان از پودر سیر رزت فود استفاده کنید، معرفی شده‌اند.

نان سیر

پودر سیر یک پایه عالی برای تهیه یک نان سیر خوشمزه است. پودر سیر را با کره نرم شده، تکه های جعفری و کمی نمک مخلوط کنید و برای خوشمزگی بیشتر، پنیر پارمزان را نیز به مخلوط اضافه کنید. حال مخلوط به دست آمده را روی یک نان باگت یا نان ایتالیایی بمالید و آن را سرخ و نوش جان کنید. استفاده از پودر سیر در ترکیبات نان سیر، نمی‌گذارد بافت لطیف این ترکیبات با جویدن تکه‌های سیر از بین برود. در این صورت شما بدون داشتن تکه‌های سیر، می‌توانید از مزه، بو و خواص سیر نهایت استفاده را ببرید.

نان سیر

برای دریافت لیست قیمت ادویه های عمده به لینک روبرو بروید:  خرید عمده ادویه

انواع سُس

سس کچاپ، مایونز، سیر و سس مخصوص ماکارانی نیز با پودر سیر طعم و عطر خاصی می‌گیرند. به عنوان مثال شما می‌توانید برای تهیه سس سالاد از ترکیب شیر یا ماست، سس مایونز، آویشن فراوان، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر استفاده کنید‌. در تهیه سس پاستا و ماکارانی نیز می‌توانید از پودر سیر استفاده کنید و غذای فوق‌العاده معطری داشته باشید. به جرات می‌توان گفت که این سس قابلیت تبدیل شدن به یک سس همیشگی و محبوب در سالادهای شما را دارد.

ماست و خیار

استفاده از پودر سیر در تهیه ماست و خیار نیز هم سردی این ترکیب را خنثی می‌کند و هم سبب عطر و طعم بهتر و متفاوت‌تری در آن می‌شود. البته اگر این ترکیب برای چند ساعت در یک ظرف در بسته و در یخچال نگهداری شود، اثر آن بیشتر نیز خواهد شد.

سوپ سیر

اگر سرماخوردگی دارید، پس می‌بایست سوپ‌های مقوی مصرف کنید تا زودتر بهبود یابید. سوپ سیر یکی از گزینه‌های موجود برای شما است تا هم بدن‌تان را ضدعفونی کنید، هم هضم راحت‌تری داشته باشید و هم  ایمنی بدن‌تان را افزایش دهید. برای تهیه سوپ سیر با پودر آن، ابتدا باید پیاز را رنده کرده و با کره تفت دهید. بعد پودر سیر را به کره و پیاز تفت داده شده اضافه کنید. در مرحله بعد، بعد از طلایی شدن رنگ پیاز و در آمدن بوی پودر سیر، آرد را نیز اضافه کرده و 3 دقیقه این ترکیب را تفت بدهید. سپس آب، نمک، سرکه سیب و عصاره مرغ و مرغ ریش ریش شده را اضافه کرده و به مدت 35 الی 45 دقیقه می‌گذاریم تا با حرارت ملایم، پخته شود. پس از آماده شدن سوپ، زرده تخم مرغ را به صورت جداگانه با چنگال هم زده و به سوپ اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا سوپ یکدست شود. سوپ شما آماده سرو است و شما می‌توانید در کنار آن، تکه‌هایی از نان سیر را نیز میل کنید.

بورانی اسفناج

مانند ترکیب ماست و خیار، پودر سیر در بورانی اسفناج نیز غوغا می‌کند. برای تهیه یک بورانی اسفناج خوش طعم و عطر می‌توانید اسفناج‌های خورد و پخته شده را با نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن و گردو خورد شده ترکیب کنید. علاوه بر گرفتن سردی بورانی اسفناج توسط پودر سیر، این پودر سبب عطر ملایم و لطیف این ترکیب نیز می‌شود.

بورانی اسفناج

دسته بندی های مرتبط : ادویه ترکیبی | ادویه غیر ترکیبی

املت

شاید جویدن تکه‌های سیر در املت برای شما خوشایند نباشد اما خواهان استشمام بوی سیر در این غذا باشید. اینجاست که پودر سیر به کمک شما می‌آید و می‌توانید از عطر آن نهایت لذت را ببرید. برای داشتن یک املت خوش طعم کافی است تا پس از پختن گوجه به آن کمی رب، آویشن، زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر اضافه کنید و برای مدتی آن‌ها را تفت بدهید. در نهایت تخم مرغ‌ها را نیز اضافه کنید و اجازه دهید تا ادویه‌ها خودشان را نشان بدهند.

غذاهای کبابی

برای تهیه استیک، مرغ کبابی، ماهی کبابی و جوجه کباب نیز می‌توانید از پودر سیر استفاده کنید. پودر سیر را هم می‌توان در مرینیت این غذاها اضافه کرد و هم هنگامی که در حال کباب شدن هستند با کمی کره آب شده به آن‌ها مالید.

نگهداری پودر سیر

برای اینکه هر زمان که قصد استفاده از پودر سیر را دارید، همان عطر و طعم اول را داشته باشد و مدت زمان بیشتری بتوانید از آن نگه‌داری کنید، می‌بایست روش نگه‌داری از آن را بلد باشید‌. از آنجایی که در آشپزخانه رطوبت و بخار زیادی وجود دارد، ممکن است ادویه‌ها به یکدیکر بچسبند و سفت شوند. پودر سیر نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌بایست در تاریکی نگه‌داری شود؛ همچنین اینکه افزودن نمک به این پودر معطر از سفت شدن، نم کشیدن و به هم چسبیدن آن جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این جایی که پودر سیر را در آن قرار داده‌اید باید خنک باشد تا پودر سیر در صورت مرطوب شدن کپک نزند.

نگهداری پودر سیر

کلام آخر

پودر سیر نیز مانند خود گیاه سیر تازه دارای خواص و عطر بسیاری است. استفاده از این پودر معطر علاوه بر خواص دارویی فراوان، طعم و عطر بسیار خوبی هم به غذاها اضافه کند. شما می‌توانید پودر سیر را به طرق مختلف مصرف کنید و از خواص غذایی آن بهره‌مند شوید. فروشگاه رزت فود پودر سیر و سایر ادویه‌ها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار مشتریان می‌گذارد. شما می‌توانید برای خرید پودر سیر مرغوب با مشاوران رزت فود تماس گرفته و پس از کسب اطلاعات لازم نسبت به خرید آن اقدام کنید.

0/5 ( 0 نظر )
bamdad
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *