زردچوبه ضد سرطان

زردچوبه ضد سرطان

زردچوبه یکی از گیاهانی است که تقریباً در تمام انواع سرطان ها هم اثرات محافظتی و هم درمانی دارد. تحقیقات زیادی در مورد فواید زردچوبه، یک گیاه ریشه زرد که هزاران سال است در طب خاور دور مورد استفاده قرار می گیرد، انجام شده و همچنان ادامه دارد. یکی از مطالعاتی که من را برانگیخت، دانشمندی است که در مورد تأثیر زردچوبه که سال‌ها از فواید آن بر سرطان شناخته شده بود تحقیق می‌کرد.

زردچوبه ضد سرطان

نوشته ویلیام لاولی می‌خواهم به تحقیقات LaValley اشاره کنم تا بار دیگر توجه را به اثرات این گیاه ضد سرطان‌ زا که در کتاب‌هایم مکرر به آن اشاره کرده‌ام جلب کنم و تاکید کنم که عصاره زردچوبه درمانی مؤثر در برابر سرطان است. او مطالعات خود را بر روی کورکومین که از زردچوبه به دست می آید و اثر محافظتی در برابر سرطان دارد و رنگ زرد گیاه ریشه را می دهد و اثرات این ماده متمرکز کرد.

سفر یک دانشمند

LaValley که وقف کشف مسیرهای بیوشیمیایی جدیدی است که می تواند علیرغم دریافت آموزش های طب کلاسیک به حفظ سلامت کمک کند، به لطف برنامه ای که در چین در سال 1982 شرکت کرد، این شانس را داشت که طب سنتی چینی را تجربه کند.

او سفر خود را این گونه توصیف می کند: «من با گیاهان و مولکول های طبیعی مشتق شده از آنها آشنا شدم که صدها یا حتی هزاران سال در چین برای درمان بیماری ها استفاده می شد. و این اطلاعات کاملاً دیدگاه من را نسبت به مواد مخدر تغییر داد.

وقتی به مدرسه باز می گردد، شروع به تحقیق روی مولکول های به دست آمده از عصاره های طبیعی می کند. او در طول سال ها کمتر و کمتر به عنوان یک پزشک تمرین کرده است و بر زیست شناسی مولکولی تمرکز کرده و تحقیقات خود را بر روی بیولوژی سرطان متمرکز کرده است. با اسکن ادبیات، پایگاه داده ای در مورد بیولوژی سرطان ایجاد کردم.

در هر سرطانی موثر است!

در واقع، درمان سرطان مولکولی هدفمند یک تکنیک بسیار رایج در سرطان شناسی امروزه است. اما آنچه غیرعادی است استفاده از مواد طبیعی در این تکنیک است. لاوالی می گوید: این یک رویکرد جدید است.

در حال حاضر مطالعات بالینی زیادی وجود دارد که ثابت می کند این مواد دارای اثرات ضد سرطانی هستند، اما قبلاً هرگز با فناوری درمان مولکولی هدفمند استفاده نشده بودند.

هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین جنبه این مطالعه این است که یافته‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد کورکومین به‌دست‌آمده از زردچوبه، تقریباً در همه انواع سرطان‌ها مؤثر است. جالب است، زیرا سرطان آسیب شناسی های مولکولی مختلفی را نشان می دهد. بنابراین غیرعادی نیست که یک عصاره گیاهی برای بسیاری از این ساختارهای مختلف کار کند.

دکتر لاوالی توضیح می دهد که چگونه به این نتیجه رسید و فواید زردچوبه را اینگونه بیان می کند: یکی از چشمگیرترین چیزها در مورد کورکومین از زردچوبه این است که اثر ضد التهابی بسیار قوی دارد و در بسیاری از اهداف مولکولی فعال است.

بهترین بخش این است که روی سلول های سالم تأثیر نمی گذارد، بنابراین فقط سلول های سرطانی را هدف قرار می دهد.

اثرات چندگانه یک ماده

کورکومین به طرق مختلف با سرطان مبارزه می کند، نه فقط یکی. اول از همه، التهاب را در بدن کاهش می دهد، در حالی که از سنتز پروتئینی که تصور می شود باعث ایجاد تومور می شود جلوگیری می کند، سلول های آسیب دیده و سرطانی بدن را از بین می برد و از تکثیر آنها جلوگیری می کند.

همچنین از تبدیل تومورهای موجود به سرطان جلوگیری می کند. همچنین دارای یک ویژگی مهم مانند توقف عروقی شدن سلول های سرطانی و در نتیجه جریان خون به این سلول ها است. بنابراین، بافت سرطانی با تغذیه نشدن از بین می رود. همه این عوامل به اهمیت کورکومین به دست آمده از زردچوبه در برابر سرطان اشاره دارد.

پس چگونه و چه مقدار زردچوبه به رژیم غذایی خود اضافه کنیم تا بتوانیم از خواص محافظتی آن بهره مند شویم؟ البته مصرف منظم زردچوبه – تازه یا پودر شده – برای مقابله با سرطان عاقلانه است. زیرا این گیاه ریشه ای نه تنها حاوی کورکومین، بلکه دارای ترکیبات مختلف و مولکول های آنتی اکسیدانی است.

با این حال، اگر هدف شما به حداکثر رساندن فواید زردچوبه است، باید به این نکته اشاره کنم که تنها 3 درصد از این ماده ارزشمند در ریشه زردچوبه وجود دارد و جذب آن توسط بدن بسیار کم است. به همین دلیل پیشنهاد می کنم از قرص های زردچوبه استفاده کنید.

از کدام مکمل زردچوبه استفاده کنم؟

البته دقت در انتخاب مکمل زردچوبه برای مقابله با سرطان مفید است. در حالی که تمام ماده کورکومین موجود در برخی فرمول ها توسط بدن جذب می شود، برخی از آنها اثربخشی کمتری دارند. بنابراین مراجعه به پزشک متخصص گیاه درمانی برای اطلاع از بهترین قرص های زردچوبه در کشور ما مفید است. البته در اینجا مهمترین نکته استفاده از عصاره های دارای مجوز وزارت کشاورزی است.

0/5 ( 0 نظر )
مرادی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *