چگونه سبزیجات معطر را تازه نگه داریم

روش های نگداری از سبزیجات معطر تازه

روش های کار ساز برای نگهداری از سبزیجات بصورت تازه

بگذارید گیاهان تازه شما مانند روز اول تازه بمانند!

اگر بپرسید ابرقهرمانان طعم های وعده های غذایی شما چه چیزی هستند، پاسخ ما با اختلاف زیاد ادویه ها خواهد بود. ادویه هایی که هر از گاهی در یک قاشق کوچک معجزه می کنند، گهگاه با قاشق پر، فقط در صورتی طعم واقعی خود را می دهند که به درستی نگهداری شوند. در واقع مهمترین نکته یک غذای خوشمزه این است که؛ تمام مواد استفاده شده تازه است. به همین دلیل اگرچه ادویه ها می توانند مدت زیادی در یخچال بمانند، اما تازگی آن ها باعث حفظ عطر و بوی خود می شود. با چند نکته که به شما می دهیم، می توانید ادویه ها را مانند روز اولی که خرید کرده اید تازه نگه دارید.

1- سبزی های تازه را در فریزر نگهداری کنید:

به خصوص با فرا رسیدن فصل بهار علاقه به گیاهان تازه بیشتر می شود. همچنین می توان گیاهان تازه را به عنوان ادویه خشک کرد و تا زمستان نگهداری کرد. برای این کار باید دو روش انجام دهید؛ یکی از اینها؛ سبزی های تازه خود را ریز خرد کرده و در قالب های یخ بریزید. سپس تکه های یخ را با روغن زیتون پر کرده و این قالب ها را در فریزر منجمد کنید. به این ترتیب می توانید با کنترل میزان روغن در زمان پخت، طعم ادویه تازه را به غذای خود اضافه کنید. روش دیگر این است که سبزی های تازه را ریز خرد کنید، در کیسه فریزر قفل شده قرار دهید، هوای داخل آن را جاروبرقی بکشید و در فریزر نگهداری کنید. زمانی که قصد استفاده از آن را دارید، کافی است مقدار کافی آن را خارج کرده و با مقداری آب اجرا کنید.

روش های نگداری از سبزیجات معطر تازه

2- محافظت از نور، رطوبت و گرما:

بزرگترین دشمن ادویه ها نور، رطوبت و هوای گرم است. بنابراین، نگهداری ادویه های خود در شیشه های سرامیکی دربسته و در مکانی تاریک از آنها محافظت می کند. همچنین، نگهداری ادویه جات ترشی جات در گوشه ای خنک از آشپزخانه، عمر آنها را افزایش می دهد.

3- خشك كردن و آسیاب كردن:

اگر دوست دارید سبزی های خشك را به عنوان ادویه مصرف كنید. در ماه های بهار و تابستان می توانید با خرید فراوان و خشک کردن آنها شروع کنید. گیاهان تازه خود را که خشک کرده اید در محیط گرم و مرطوب و دور از تابش مستقیم آفتاب خرد نکنید. ادویه هایی که به شکل برگ یا دانه باقی می مانند، عطر و طعم خود را بیشتر از ادویه های پودری حفظ می کنند. آسیاب کردن ادویه ها قبل از هر بار استفاده در آسیاب ادویه، طراوت و عطر خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند.

0/5 ( 0 نظر )
مرادی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *