پودر سیر برای چی خوبه؟

پودر سیر برای چی خوبه؟

پودر سیر ماده‌ای است که از سیر خشک‌ شده حاصل می‌شود و می‌تواند فواید بسیار زیادی را برای بدن داشته باشد. نسبت‌ به سیر تازه عمر پودر سیر بسیار بیشتر است و همین امر باعث افزایش مصرف آن می‌شود. در ادامه به شما خواهیم گفت که پودر سیر چیست و چه مزایایی برای بدن شما دارد.

 پودر سیر چیست؟

همان‌طور که می‌دانید پودر سیر از سیر خشک‌ شده به دست می‌آید و در مقایسه با سیر خام فواید بسیار بیشتری دارد. فواید بیشتر آن نیز به‌ خاطر خشک شدن سیر است که عمر آن افزایش می‌یابد؛ بنابراین می‌تواند تا سالیان طولانی مواد مغذی را نگهداری کند. تهیه‌ پودر سیر یک پروسه بسیار آسان است که شما می‌توانید خودتان آن را تهیه کنید و در وعده‌های غذایی مختلف به‌ عنوان ادویه به کار ببرید.

از قدیم‌الایام تا به‌ حال سیر یکی از داروهای خانگی محسوب می‌شود که با وجود ترکیبات بسیار مفید، توانسته است به‌ عنوان یکی از چاشنی‌های اصلی در غذا استفاده شود. همان‌طور که می‌دانید سیر به‌ صورت خام، پخته شده و پودر یا مکمل قابل استفاده است. اما فقط پودر سیر است که به‌ صورت طولانی‌ مدت خواص مفید را حفظ می‌کند. اگر به آشپزی علاقه‌مند هستید، باید بدانید که پودر سیر باید نقش ویژه‌ای در تمامی غذاهای شما داشته باشد تا بتوانید از خواص مفید آن استفاده کنید.

پودر سیر

برای دریافت لیست قیمت ادویه های عمده به لینک روبرو بروید:  خرید عمده ادویه

خواص پودر سیر برای سیستم ایمنی بدن

نکته جالبی که در مورد پودر سیر لازم است بدانید، کاهش مقدار ویتامینC  پس‌ از خشک شدن آن است؛ در نتیجه مواد معدنی و آنتی‌ اکسیدان‌های موجود به‌ طور چشمگیری افزایش می‌یابند و می‌توانند سیستم ایمنی بدن را به‌ شدت تقویت کنند و در برابر انواع ویروس میکروب و باکتری از بدن محافظت کنند.

 خواص پودر سیر برای معده

پودر سیر می‌تواند به هضم غذا کمک کند؛ بنابراین کسانی که دچار معده درد هستند با استفاده از این ترکیب تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری می‌کنند؛ همچنین پودر سیر حاوی فیبر و آهن است که می‌تواند از ایجاد یبوست جلوگیری نماید. توجه داشته باشید که بیش‌ از حد نیز نباید از پودر سیر استفاده کنید؛ زیرا باعث نفخ می‌شود.

 خواص پودر سیر در جلوگیری از بیماری‌های قلبی

خواص منحصربه‌فرد پودر سیر مانند کاهش فشار خون، کاهش کلسترول در دیواره‌های شریانی، کاهش تولید کلسترول و افزایش میزان کلسترول در مدفوع تا حد زیادی از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند؛ بنابراین سعی کنید حتماً در رژیم غذایی خود این ادویه مفید و پرخاصیت را قرار دهید تا از مشکلات قلبی در امان باشید.

 خواص پودر سیر در پیشگیری از آلزایمر

با توجه به این‌ که وجود رادیکال‌های آزاد باعث افزایش سرعت پیشرفت روند پیری می‌شوند، پودر سیر می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت کند و تا حد زیادی از بروز مشکلات مربوط به رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند. آلزایمر و زوال عقل یکی از مشکلاتی هستند که در روند پیری ایجاد می‌شوند؛ بنابراین می‌توان با مصرف پودر سیر تا حد زیادی پس ایجاد آن جلوگیری کرد.

 خواص پودر سیر در سلامت استخوان‌ها

با توجه به این‌ که سیر خشک یا پودر سیر موجب افزایش استروژن می‌شوند؛ بنابراین می‌توانند تا حد زیادی در سلامت استخوان‌ها تأثیر بگذارند و پیشنهاد می‌شود خانم‌ها برای حفظ سلامت استخوان حتماً از این ماده پرخاصیت استفاده کنند.

خواص پودر سیر در سلامت استخوان‌ها

دسته بندی های مرتبط : ادویه ترکیبی | ادویه غیر ترکیبی

خواص پودر سیر برای پوست

یکی از خواص اصلی پودر سیر برای سلامت پوست است. اما برای استفاده از آن باید روش مصرف را بدانید تا نتیجه بهتری دریافت کنید. در کل باید بگوییم که پودر سیر خواص بسیار زیادی برای پوست دارد که نمی‌توانیم همه آن‌ها را در این مقاله شرح دهیم. اما یکی از مهم‌ترین خواص پودر سیر محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد است که باعث می‌شود پوست شما دائماً احیا شود و از روند پیری تا حد امکان جلوگیری کند. از جمله خواص دیگر پودر سیر برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پودر سیر در درمان و تسکین جوش‌های صورت و آکنه کمک می‌کند؛ زیرا دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است.
  • برای آن‌ که یک پوست سالم داشته باشید و بتوانید جوش‌های سرسفید و جوش‌های سرسیاه را درمان کنید، بهترین گزینه استفاده از ماسک سیر برای صورت است.
  • با توجه به این‌ که سیر خاصیت آبرسانی دارد؛ بنابراین می‌تواند پوست‌های خشک و ترک‌ خورده را درمان کند.
  • پودر سیر دارای خواص ضد قارچی است که اکثراً می‌توان از آن در درمان قارچ‌های پا استفاده کرد.

 خواص پودر سیر با ماست

سیر می‌تواند به‌ عنوان چاشنی در ماست استفاده شود که خواص بسیار ویژه‌ای دارد. در ادامه برخی از خواص پودر سیر و ماست را ذکر خواهیم کرد:

  • تقویت کبد و روده‌ها
  • برای جلوگیری از مبتلا شدن به انواع ویروس و باکتری مفید است؛ زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
  • با کاهش میزان چربی انباشته‌ شده در رگ‌ها، از حملات قلبی و گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند.
  • وظیفه تصفیه خون و حذف سموم بدن را دارد.
  • میزان کلسترول مضر خون را کاهش می‌دهد.
  • با توجه به این‌ که سیر حاوی آنتی اکسیدان است؛ بنابراین می‌تواند از بروز علایم پیری نظیر خطوط روی صورت و اطراف چشم و موهای خاکستری جلوگیری کند.
  • همچنین به لطف وجود آنتی‌ اکسیدان فراوان در پودر سیر، از رشد سلول‌های بدخیم جلوگیری می‌کند و می‌تواند تا حد چشمگیری خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.
  • میزان سطح فشارخون را کاهش می‌دهد.
  • توانایی پانکراس برای تولید هورمون انسولین را افزایش داده و سطح قند خون را تنظیم می‌کند.
  • برای چربی سوزی و همچنین کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.
  • با توجه به این‌ که سیر حاوی آنتی‌ بیوتیک است، بنابراین می‌تواند از بدن در برابر عفونت‌ها محافظت کند.

 آیا پودر سیر برای لاغری مفید است؟

با توجه به این‌ که پودر سیر تا حد زیادی می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد؛ بنابراین باعث لاغری بدن می‌شود؛ در نتیجه افزایش متابولیسم، سیستم عصبی بدن تحریک شده و هورمون آدرنالین ترشح می‌شود. هورمون آدرنالین می‌تواند سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد. به‌ همین خاطر بدن می‌تواند در حین فعالیت کالری بسیار بیشتری را بسوزاند؛ بنابراین این پروسه تأثیر زیادی در لاغری دارد. معمولاً پیشنهاد می‌شود کسانی که برای لاغری از پودر سیر استفاده می‌کنند آن را همراه با عسل و آب مصرف کنند تا زودتر نتیجه بگیرند.

آیا پودر سیر برای لاغری مفید است

 سیر بهتر است یا پودر سیر؟

همان‌طور که گفته شد پودر سیر در طولانی‌ مدت تمام خواص و فواید سیر را حفظ می‌کند و شما می‌توانید آن را به‌ عنوان چاشنی با ماست یا ادویه در غذاهای مختلف مصرف کنید. در حالی‌ که شاید مصرف این‌ چنینی سیر تازه سخت باشد و همیشه آن را در منزل نداشته باشید. ضمن این‌ که سیر تازه بوی زیادی دارد و ممکن است پس‌ از مصرف بوی آن اطرافیان را اذیت کند؛ اما پودر سیر مشکلات این‌گونه را ندارد؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم همیشه پودر سیر را در منزل داشته باشید تا از فواید بسیار زیاد آن استفاده کنید.

 سخن پایانی

پودر سیر دارای خواص بسیار زیادی از جمله آبرسانی، ضد قارچ، آنتی‌ اکسیدان، ضد میکروب و ضد التهاب است که می‌تواند برای تمامی اعضای بدن مفید باشد. اکثر خانم‌ها اهمیت زیادی به سلامت پوست‌شان می‌دهند و پودر سیر می‌تواند با خواص منحصربه‌فرد از پوست در برابر جوش، چین‌وچروک، آکنه و غیره محافظت کند. شما می‌توانید انواع چاشنی‌های غذا از جمله پودر سیر را با کیفیت بسیار عالی از سایت رزت فود به‌ صورت اینترنتی تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

0/5 ( 0 نظر )
bamdad
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *