اگر زردچوبه غذا زیاد شد چه کنیم؟

اگر زردچوبه غذا زیاد شد چه کنیم

ادویه جزو جدانشدنی در طعم و مزه دادن به غذاها است. یکی از ادویه‌هایی که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد زردچوبه است. این ادویه پرکاربرد خواص بسیار زیادی دارد و روی رنگ و طعم غذا بسیار اثرگذار است. آشپزی کردن یک هنر است و هر چه شما در این کار مهارت بیشتری داشته باشید غذاهای خوشمزه‌تری نیز درست می‌کنید.

با این حال ممکن است برای هر آشپزی چه حرفه‌ای و چه تازه‌کار این مشکل به وجود آید که ادویه غذایش زیاد شود و غذا طعم خوبی را به خود نگیرد. در چنین مواقعی راه‌حل‌های زیادی برای بهتر کردن طعم غذا پیش روی شما است. در این مطلب قصد داریم پاسخ این سوال را بدهیم که اگر زردچوبه غذا زیاد شد چه کنیم؟ بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

از بین بردن مزه زردچوبه در غذا

زردچوبه یک ادویه قوی است که در سبزیجات، خوراکی‌ها، غذاهای گوشتی و مرغی و غیره به عنوان یک ادویه استفاده می‌شود. اگر در غذا زردچوبه زیادی استفاده شود غذا مزه تلخ و ناخوشایندی به خود می‌گیرد؛ بنابراین برای از بین بردن مزه زردچوبه در غذا می‌توانید راه‌های زیر را امتحان کنید:

  • اولین راه حل برای از بین بردن مزه تلخ زردچوبه در غذا اضافه کردن مواد اولیه بیشتری به غذا است. به طوری که زردچوبه ریخته شده در غذا با میزان مواد اولیه در تعادل قرار گیرد.
  • یکی دیگر از روش‌هایی که برای از بین بردن طعم تلخ زردچوبه در غذا استفاده می‌شود کمک گرفتن از شیر نارگیل است. در واقع شیر نارگیل طعم خوبی به غذا می‌بخشد و از تلخی طعم زردچوبه می‌کاهد.
  • اگر غذای شما حالت خورشتی یا آبگوشتی دارد، بهترین روش برای از بین بردن تلخی زردچوبه اضافه کردن مقداری آب برای رقیق شدن غذا است.
  • اگر غذای شما کبابی است مانند جوجه کباب و زرد چوبه زیادی در آن اضافه شده است می‌توانید با یک آبکشی ساده از طعم تلخ زردچوبه بکاهید.
  • اگر میزان زردچوبه شما در غذا زیاد شد، می‌توانید از ادویه‌های سنتی دیگری مانند پودر انبه در غذا استفاده کنید. این ادویه تلخی زردچوبه را از بین می‌برد.
  • از دیگر مواردی که به کاهش طعم تلخ زردچوبه در غذا کمک می‌کند می‌توان به استفاده کردن سس گوجه فرنگی در غذا اشاره کرد.
  • اگر زردچوبه غذایتان زیاد شود برای این کار، می‌توانید از مواد دیگری که طعم قوی‌تری دارند، مثل سیر، فلفل قرمز یا زنجبیل، اضافه کنید.
  • استفاده از زردچوبه خام بسیار بهتر از زردچوبه پودری است؛ چرا که زردچوبه پودری معمولاً در طول روند آشپزی مزه تلخ‌تری نسبت به زردچوبه خام می‌گیرد؛ بنابراین به جای استفاده از زردچوبه پودری، می توانید از زردچوبه خام استفاده کنید. برای این کار، می‌توانید زردچوبه تازه را خرد کنید و آن را به غذایتان اضافه کنید.
  • استفاده از مواد غذایی دیگر برای پوشاندن مزه زردچوبه راه حلی دیگر برای از بین بردن طعم زردچوبه در غذا است. به این شکل که می‌توان از مواد غذایی دیگری که طعم قوی‌تری دارند و باعث از بین بردن مزه زردچوبه می‌شوند، استفاده کرد. مانند اضافه کردن کره، روغن زیتون و…
  • اضافه کردن یک قاشق غذاخوری شیر به غذا می‌تواند طعم تلخ زردچوبه را کم کند و طعم غذا را بهبود ببخشد.
  • افزودن عسل روشی دیگر برای از بین بردن تلخی زردچوبه است بدین شکل که یک قاشق چای خوری به غذا اضافه کنید تا شیرینی عسل باعث خنثی شدن طعم تلخ زردچوبه شود.
  • افزودن یک قاشق چای خوری آبلیمو به غذا نیز می‌تواند از تلخی طعم زردچوبه کم کند و به غذا مزه‌ای ترش بدهد.
  • افزودن مقداری نمک و فلفل به غذا می‌تواند طعم غذا را تقویت کند و از تلخی طعم زردچوبه بکاهد.
  • افزودن سبزیجات تازه مانند نعناع، تره، جعفری، کرفس و یا پیازچه راه حل دیگری برای از بین بردن طعم تلخ زردچوبه است.
  • اضافه کردن مقدار کمی جوش شیرین نیز روشی دیگر برای از بین بردن طعم تلخ زردچوبه است.
  • استفاده از طعم‌های ترش و اسیدی در به از بین بردن طعم تلخ زرد چوبه بسیار کمک می‌کند لذا توصیه می‌شود از کمی سرکه در غذای خود استفاده کنید تا طعم تلخ زردچوبه را از بین ببرد.

به طور کلی اضافه کردن موادی که طعم و مزه شیرین، ترش یا خوشایند دارد می‌تواند تاثیر زیادی از در بین بردن طعم تلخ زردچوبه داشته باشد.

برای دریافت لیست قیمت ادویه های عمده به لینک روبرو بروید:  خرید عمده ادویه

زردچوبه

از بین بردن بوی زردچوبه در برنج

برای از بین بردن بوی زردچوبه در برنج، می‌توانید از روش‌هایی که ذکر شد استفاده کنید. هرچند که این روش‌ها نه تنها بوی زردچوبه را از بین می‌برند، بلکه به برنج طعم و عطری جذاب‌تر هم می‌بخشند؛ همچنین برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در برنج، می‌توانید قبل از آماده سازی برنج، آن را با آب داغ بشویید و در ادامه قبل از پختن، آن را به مدت ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید. این کار به کاهش مقدار زردچوبه و همچنین حذف چسبندگی احتمالی برنج کمک می‌کند.

  1. استفاده از پودر سیر: پودر سیر به عنوان یک جایگزین برای زردچوبه می‌تواند برای از بین بردن بوی آن مفید باشد. برای این کار، یک قاشق چای‌خوری از پودر سیر را با برنج مخلوط کرده و سپس برنج را طبق روش معمول پخت کنید.
  2. استفاده از اسانس لیمو: اسانس لیمو نیز می‌تواند به عنوان یک جایگزین موثر برای زردچوبه استفاده شود. برای این کار، چند قطره از اسانس لیمو را به آب پخت برنج اضافه کرده و سپس برنج را طبق روش معمول پخت کنید.
  3. استفاده از عرقیات گیاهی: می‌توانید از عرقیات گیاهی مانند نعناع، ریحان، زنجبیل و… به عنوان یک جایگزین برای زردچوبه استفاده کنید. برای این کار، می‌توانید چند قطره از عرقیات گیاهی مورد نظر خود را به آب پخت برنج اضافه کنید و سپس برنج را طبق روش معمول پخت کنید.
  4. اگر قصد دارید برنج را به صورت دمی پخت کنید، می‌توانید کمی روغن را به آن اضافه کنید. این کار به حذف بوی زردچوبه کمک می‌کند. علاوه براین به برنج طعم و عطر خوبی می‌بخشد.
  5. در نهایت در صورتی که با هیچ‌کدام از روش‌های فوق موفق به از بین بردن بوی زردچوبه نشدید، می‌توانید به جا آن از ادویه‌های دیگری مانند فلفل سیاه، زیره و… استفاده کنید.

از بین بردن طعم زردچوبه در ترشی

برای از بین بردن طعم زردچوبه در ترشی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. استفاده از ادویه‌های دیگر: می‌توانید به جای زردچوبه، از ادویه‌های دیگری مانند کمیون، زیره، کارداموم و… استفاده کنید. این ادویه‌ها به ترشی طعم و عطری خوبی می‌بخشند و طعم تلخ زردچوبه را نیز از بین می‌برند.
  2. استفاده از چند قطره لیموترش: اگر طعم زردچوبه در ترشی شما خیلی قوی است، می‌توانید چند قطره لیموترش را به آن اضافه کنید. لیموترش به عنوان یک ماده اسیدی، می‌تواند به حذف طعم زردچوبه کمک کند. شما می‌توانید در هنگام پخت ترشی، یک یا دو قاشق چایخوری لیموترش به آن اضافه کنید.
  3. استفاده از روش خاص پخت ترشی: برای پخت ترشی، می‌توانید از روش خاصی استفاده کنید که به شما کمک می‌کند طعم زردچوبه را کم کنید. برای این منظور، ترشی را در قابلمه‌ای پخته و بعد از اینکه آن آبکشی شده است، با یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری نمک در قابلمه جدیدی مجدداً پخته و در نهایت با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن، آن را به مدت چند دقیقه در حرارت پایین پخته و سپس ادویه‌های دلخواهتان را به آن اضافه کنید.
  4. استفاده از سبزیجات: افزودن سبزیجاتی مانند ریحان، شوید، جعفری و… می‌تواند به ترشی عطر و طعم خوبی بدهد و طعم زردچوبه را کم کند.
  5. استفاده از آب لیمو: اگر به دنبال یک راه سریع برای از بین بردن طعم زردچوبه هستید، می‌توانید از آب لیمو استفاده کنید. به طور کلی، استفاده از آب لیمو به عنوان یک اسیدی طبیعی، می‌تواند در کاهش طعم زردچوبه کمک کند. برای استفاده از آب لیمو، یک یا دو قاشق چای‌خوری آب لیمو را به ترشی خود اضافه کنید.
  6. استفاده از سیر: افزودن سیر به ترشی، می‌تواند به ترشی طعم و عطر خوبی بدهد و طعم زردچوبه را کم کند. شما می‌توانید یک یا دو حبه سیر را خرد کرده و به ترشی اضافه کنید.
  7. استفاده از زرشک: افزودن زرشک به ترشی، می‌تواند به ترشی طعم و رنگ خوبی بدهد و طعم زردچوبه را کم کند. شما می‌توانید زرشک را به ترشی خود اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید.

دسته بندی های مرتبط : ادویه ترکیبی | ادویه غیر ترکیبی

از بین بردن طعم زردچوبه در ترشی

جمع‌بندی

زردچوبه جزو ادویه‌های اصلی برای تهیه انواع غذاها است این ادویه قوی به خوشرنگ شدن غذا بسیار کمک می‌کند علاوه براین خواص بسیار زیادی از جمله تاثیر مثبت روی پوست، درمان التهاب‎‌های مزمن، کمک به بهبود عملکرد قلب، کمک به بهبود و کاهش بیماری‌های ذهنی و قلبی و…دارد. با این حال ممکن است در هنگام استفاده از این ادویه در غذا میزان زیادی از آن را به غذا اضافه کنیم که این موجب ایجاد طعم تلخ در غذا می‌شود. در این مطلب سعی کردیم پاسخ این سوال را که اگر زردچوبه غذا زیاد شود چه کنیم را به شما دهیم؛ از این رو در این رابطه راه حل‌های مفیدی را برای شما شرح دادیم. شما می‌توانید این ادویه مفید را به صورت عمده یا غیر عمده از سایت رزت فود تهیه کنید.

2.5/5 ( 2 نظر )
bamdad
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *