طرز تهیه سبزی خشک قرمه سبزی و نسبت ترکیبات آن چگونه است؟

سبزی خشک قورمه سبزی از انواع سبزی خشک‌هایی است که همیشه می‌توانیم آن را در منازل و البته رستوران‌ها پیدا کنیم. این سبزی خشک با عطر و بوی بی‌نظیری که دارد می‌تواند اشتها را افزایش داده و یک وعده غذایی لذیذ را به وجود آورد. ما در این مطلب سعی داریم نسبت سبزی خشک قورمه سبزی و ترکیبات آن را برای شما بیان کنیم؛ پس تا پایان این مطلب با رزت فود همراه باشید.

ترکیبات سبزی خشک قورمه سبزی

به صورت کلی اگر شما بخواهید سبزی خشک قورمه سبزی را تهیه کنید، باید از مواد خاصی استفاده کنید. سبزی‌هایی از قبیل شنبلیله، تره، گشنیز، جعفری و اسفناج ترکیبات این سبزی خشک بسیار خوش عطر و طعم هستند. البته با توجه به اینکه هر استان و هر شهری سلایق مختلفی دارند این سبزی‌ها دستخوش تغییرات خواهند شد. اما به صورت کلی ترکیبات سبزی خشک قورمه سبزی همین مواردی بود که برای شما بیان کردیم.

نسبت ترکیبات سبزی خشک قورمه سبزی چگونه است؟

در سبزی خشک قورمه سبزی اینکه شما اندازه هر کدام از سبزی‌های نامبرده را به تناسب انتخاب کنید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا هر کدام از آنها می‌توانند عطر و طعم این سبزی خشک را کاهش یا افزایش دهند؛ از این رو برای تهیه دو کیلو گرم سبزی خشک قورمه سبزی لازم است که این سبزی‌ها را به صورت زیر ترکیب کنید:

۴۰ درصد سبزی خشک را تره تشکیل می‌دهد. ۳۵ درصد سبزی خشک قورمه سبزی را جعفری باید تشکیل دهد. ۱۸ تا ۲۰ درصد سبزی خشک قورمه سبزی را گشنیز تشکیل داده و ۵ تا ۷ درصد را نیز شنبلیله به خود اختصاص می‌دهد. اگر می‌خواهید یک قورمه سبزی بسیار خوشمزه داشته باشید ۵۰۰ گرم برگ چغندر یا اسفناج را به ترکیبی که گفتیم اضافه کنید و البته می‌توانید گشنیز را هم از این ترکیبات حذف نمایید.

طرز خشک کردن سبزی برای قورمه سبزی

اگر به این فکر افتاده‌اید که برای قرمه سبزی‌هایی که درست می‌کنید سبزی خشک آماده نمایید لازم است تا با چگونگی خشک کردن آنها هم آشنا شوید. نسبت ترکیبات را در بخش پیشین برای شما بیان کردیم. برای اینکه بتوانید یک سبزی خشک قرمه سبزی خوب داشته باشید باید سبزی‌هایی که نام بردیم را ابتدا تمیز کنید و سپس آنها را بشویید و پس از اینکه به صورت کامل سبزی‌ها را شستید آنها را باید خشک کنید.

برای تهیه ۵۰ گرم سبزی خشک لازم است یا یک کیلوگرم سبزی تازه را آماده کنید. فراموش نکنید که سبزی‌ها را نباید برای مدت زیادی در آب قرار دهید؛ زیرا این کار موجب خواهد شد ویتامین‌ها و مواد مغذی که دارد از بین بروند.

سبزی‌ها را روی یک صافی بگذارید تا آب آنها به خوبی کشیده شود. پس از آن، به اندازه‌ای که دوست دارید سبزی‌ها را خرد کنید. پس از اینکه سبزی‌ها را به صورت کامل خرد کردید آنها را روی یک پارچه تمیز ریخته و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. اگر بخواهید سبزی‌ها را مستقیم زیر نور خورشید بگذارید موجب می‌شود تا سبزی‌ها رنگ زرد گرفته و ویتامین‌هایی که دارد از بین برود.

شما می‌توانید حتی در خانه و روی یک میز یا دستمال تمیزی سبزی را پهن کنید و از باد پنکه برای خشک کردن آن‌ها بهره بگیرید. البته برخی افراد مایل هستند از دستگاه‌های سبزی خشک کن یا حتی مایکروفر برای خشک کردن سبزی‌های خود استفاده کنند. در صورتی که سبزی‌ها را بتوانید به درستی خشک کنید تا یک سال امکان استفاده از آنها را دارید.

مزایای سبزی قورمه خشک

سبزی خشک قورمه از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. علاوه بر اینکه این سبزی دارای ویتامین‌های فراوانی است، می‌تواند به شما کمک کند تا حتی در سفر و تفریحاتی که می‌روید آن را با خود ببرید و هر جایی که دوست دارید یک قرمه‌سبزی بسیار لذیذ را تهیه کنید. افرادی که از سبزی خشک قورمه استفاده می‌کنند، هر زمانی که می‌خواهند قورمه سبزی درست کنند، دیگر نگرانی از بابت نداشتن سبزی در خانه ندارند و به راحتی می‌توانند آن را در دسترس داشته باشند و خورشتی بسیار خوشمزه را تهیه کنند.

نگهداری از سبزی خشک قورمه بسیار راحت است و زحمتی برای شما ندارد. تنها کافیست آن را در جای خشک و خنک قرار دهید و به مدت طولانی از آنها استفاده کنید.

چگونه با سبزی خشک قورمه سبزی خورشت درست کنیم؟

یکی از سوالاتی که ممکن است تاکنون ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد این است که چگونه می‌توان با سبزی خشک قورمه سبزی خورشت درست کرد؟ پاسخ این سوال اصلاً سخت نیست. ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید به آسانی یک قورمه سبزی بسیار لذیذ را با کمک سبزی خشک آماده کنید.

برای طبخ کردن یک قورمه سبزی لذیذ کافیست تا سبزی خشک قورمه سبزی را چند دقیقه در آب بخیسانید. پس از اینکه سبزی خیس خورد آن را آبکش کنید. زمانی که آب آن رفت،  سبزی را در تابه بریزید و با کمی روغن سرخ کنید. پس از اینکه به اندازه دلخواه شما سرخ شد، می‌توانید آن را به خورش قورمه سبزی که دارید اضافه کنید.

سبزی خشک قورمه سبزی را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه سبزی خشک قورمه سبزی شما می‌توانید همین الان از طریق سایت رزت فود اقدامات لازم را انجام دهید. بسته‌بندی‌هایی که در سایت قرار گرفته را بر اساس نیازی که دارید انتخاب کرده و پس از ثبت سفارش منتظر باشید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما برسند.

جمع بندی

سبزی خشک قورمه سبزی از سبزی‌هایی است که معمولاً بیشتر افراد از آن تاکنون استفاده کرده‌اند. این سبزی با توجه به این که دارای خواص بسیار زیادی است و البته به راحتی هم می‌توان از آن بهره گرفت طرفداران فراوانی دارد.

سبزی‌های مختلفی که در سبزی خشک قورمه سبزی هستند ویتامین‌های فراوانی داشته و علاوه بر این که می‌توانند یک غذای بسیار لذیذ را در اختیار ما قرار دهند، بسیاری از بیماری‌ها را نیز می‌توانند بر طرف کنند. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با ترکیباتی که سبزی خشک قرمه سبزی دارد و نسبت آنها بیشتر آشنا کنیم. اگر برای تهیه سبزی خشک قورمه سبزی نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید با مشاوران ما در سایت رزت فود ارتباط برقرار کنید.

0/5 ( 0 نظر )
bamdad
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *