دستور پخت آبگوشت اصیل ایرانی

آبگوشت

آموزش آبگوشت

آبگوشت غذایی غنی و مقوی است که مناسب روزهای سرد زمستانی است، آبگوشت دارای ارزش غذایی و ترکیبات پروتئین، چربی و کربوهیدرات ها است و همراه با آبگوشت سبزی های تازه و ماست یک وعده غذایی سالم ایجاد می کند.

طرز تهیه آسان آبگوشت
طرز تهیه آسان آبگوشت

آموزش پخت آبگوشت

نخود و لوبیا را از یک شب قبلتر بگذارید خیس بخورد و طی آن چند مرحله آب آن را تعویض کنید تا هم زودتر نفخ نخود و لوبیا کم شود و هم زودتر بپزد.
فردای آن روز سپس گوشت گوسفندی را داخل قابلمه بریزید و مقداری آب داخل آن بریزید تا جایی که آب روی گوشت را بگیرد.
برای خوش طعم کردن مزه گوشت میتوان گوست با استخوان را انتخاب کرد.
قابلمه را روی گاز قرار داده و حرارت متوسط را برای آن بزارید تا آب داخل آن به آرامی بجوش بیاید.
بعد از آنکه آب به خوبی جوش آمد و دو، سه بار قول زد، کل آب قابلمه را دور بریزید تا کف های قهوه ای روی آب باعث تیره شدن رنگ آبگوشت نشود، بعد دوباره آب را داخل قابلمه بریزید.
حرارت گاز را بیشتر کنید تا آب جوش بشه و بعد گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید (بعضی ها هم با پوست میریزن) و به همراه حبوباتی که آبکش شده را با دنبه، سیر و پیاز درشت خرد شده داخل قابلمه بریزید.
سیب زمینی ها را هم پوست بگیرید ( بازم بعضی ها با پوست میریزن و بعد از آنکه پخت داغ داغ پوست میکنن 🙂 ) و از وسط نصف کنید و به همراه چوب دارچین تازه ، فلفل و زرد چوبه با کیفیت داخل قابلمه آبگوشت بریزید.
در قابلمه را ببندید و حرارت را روی ملایم میزاریم تا آبگوشت به آرامی حدود 3 تا 4 ساعت بپزد. یک ساعت قبل از جا افتادن آبگوشت، نمک، رب گوجه فرنگی و یک عدد چوب دارچین را به بقیه مواد آبگوشت اضافه کنید و منتظر باشید تا آبگوشت کاملا به روغن بیفتد.
بعد ازجا افتادن آبگوشت ، دنبه را بیرون بیاورید و با گوشت کوب بکوبید دوباره داخل قابلمه آبگوشت برگردانید تا تکه های سفید و کوچک دنبه کاملا داخل آبگوشت پخش شود.
آبگوشت
آبگوشت آماده شد!
کمی قبل ازسرو کردن غذا چوب دارچین را از ظرف خارج کنید.این خوراک خوشمزه و لذیذ را میتوانید در کنار چاشنی ، آب لیمو ترش و یا آب نارنج مصرف کنید.
اگر بخواهید میتوانید مواد آبگوشت را بکوبید و آب آن را جدا تلیت کنید.

حتماً ببینید: خرید عمده ادویه

آموزش آسان آبگوشت

در کل برای اینکه راححتر باشید 🙂 همه مواد را در قابلمه قرار داده، مقدار کمی آب به آن افزوده و سپس درب آن را بزارید، زیر قابلمه را بسیار کم کرده تا به آرامی بپزد.
برای خوشمزه شدن بیشتر میتوانید از گوشت با کیفیت بره مانند ران یا ماهیچه استفاده می شود. به طور سنتی آبگوشت را صاف کرده یعنی مواد آن را بعد از پخت جدا نموده و تکه های نان را داخل آب آن ریخته و مخلوط میکنید و سرو می شود.
برای گوشت کوبیده باید موادی را که از آب آنم جدا کرده کاملا مخلوط کنید و بخوبی بکوبید بعد از که کاملا کوبیده شده میتوانید برای لذت بیشتر همراه با سبزی تازه و سپس آب لیمو و زعفران و نان سنگک یا بربری گرم سرو نمود.

مواد لازم آبگوشت

گوشت گاو دارای چربی (نیم کیلو)
نخود (425 گرم
لوبیای سفید 425 گرم
3 حبه سیر
1 پیاز بزرگ
5 لیمو عمانی
سیب زمینی کوچک 5 عدد
گوجه فرنگی کوچک 5 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری
1/2 قاشق غذاخوری مرزه
گیشنیز به مقدار لازم
زردچوبه، پودر فلفل سیاه، نمک به مقدار لازم

0/5 ( 0 نظر )
مرادی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *